Klaverskolen Gradus modtager jubilæumsbevilling fra Augustinus Fonden

Augustinus Fonden fejrede i 2017 sit 75 års jubilæum. Det gjorde Fonden blandt andet ved at donere 23 millioner til udvikling af det klassiske musikliv i Danmark – fordelt på 28 modtagere. Klaverskolen Gradus er beæret over at være blandt støttemodtagerne. Fonden har med en 3-årig donation givet Gradus mulighed for at udvikle og udbrede den intensive og inspirerende talentpleje af unge pianister, som forberedes til konservatoriet. Gradus takker Augustinus Fonden for denne anerkendelse og for den omfattende støtte til vores fremtidige arbejde på området. Frank Rechendorff Møller, direktør i Augustinus Fonden, fortæller om baggrunden for valget af Gradus: ”Augustinus Fonden har valgt at støtte Gradus, da det er et centralt sted for talentudviklingen af unge pianister i Danmark og et vigtigt supplement til den øvrige talentudvikling på landets musikskoler. Klaverskolen er gennem tiden lykkedes med at skabe flotte resultater, og institutionen løftes i kraft af det nyligt indgåede samarbejde med Det Jyske Musikkonservatorium”.

Læs mere her. Augustinus Fondens jubilæumsbevilling til Gradus omfatter: - Klaverkurser og lectures om teknik på landets musikskoler med Gradus’ leder Martin Lysholm Jepsen. Kurserne kombineres med koncerter med unge talenter fra Gradus. - Mesterkurser med eksterne lærere på Gradus. Kurserne er åbne for alle interesserede. - Udlån at et Steinway model O-flygel til gavn for den daglige undervisning på Gradus. Og ikke mindst:

- Gradus Junior College - et helt nyt samarbejde mellem Gradus og Det Jyske Musikkonservatorium. På Gradus Junior College tilbydes de studerende intensiv undervisning 2 gange ugentligt til en reduceret pris. Der er tilskud til hørelære- og teoriundervisning, samt til mesterkurser på konservatoriet. Der ydes støtte til de studerendes rejser og deltagelse i kurser og konkurrencer. Dertil er der støtte til lørdagsskoler, hvor børn og unge kan få undervisning hos Gradus` lærere og medvirke ved en koncert sammen med andre der dyrker klassisk klaverspil.