Toppriser til fire elever fra Gradus Junior College

Det blev til topplaceringer for fire elever fra Gradus Junior College, da de deltog i den internationale klaverfestival, Northern Lights Piano Festival. Der var pianister fra flere forskellige lande som deltog i Northern Lights Piano Festival, og det musikalske- og pianistiske niveau var ligesom deltagerfeltet internationalt. - Herfra skal der lyde et stort tillykke til de fire elever fra Gradus Junior College, der vandt toppriser til konkurrencen: Jason Lee, Aurora Snefrid, Alexander Tiemroth og Jason Yang. Det er en stor og velfortjent anerkendelse af deres talent og evner, siger Martin Lysholm Jepsen. I gruppen Junior Performance Class E vandt Jason Lee og Aurora Snefrid begge guld, mens Alexander Timroth vandt guld i Junior Performance Class D. I samme kategori fandt Jason Yang sølv. Klaverkonkurrencen Northern Lights Piano Festival har eksisteret siden 2021 og er en udspringer af Nordic Piano Competition, der har eksisteret siden 2002. Festivalen er skabt med formålet at skabe et fællesskab og nå ud til pianister i alle aldre og niveuaer.