Martin Lysholm Jepsen

martinlysholm@hotmail.com

Telefon: (+45) 26 21 44 88

CV

Martin Lysholm Jepsen (f. 1966) er uddannet hos Bengt Johnsson og Aino Gliemann på Det Jyske Musikkonservatorium 1986-92. Fra 1992-94 var han Post-Graduate studerende ved Musikakademiet
i Vilnius i Professor Veronika Vitaites klasse.

Desuden mange masterclasses hos Eugen Indjic, Lazar Berman og Günter Ludwig. Herefter talrige koncerter både som solist og akkompagnetør.

I 1996 startede Martin som privat klaverlærer og blev så grebet af dette arbejde at han i 2001
grundlagde eliteklaverskolen Gradus, som tilbyder intensiv talentpleje for unge pianister.
Martins elever har gjort sig flot bemærket ved mange koncerter og har vundet over 200 toppriser ved konkurrencer i ind-og udland. Sytten af Martins elever er blevet optaget i første forsøg til videre studier på konservatorier i Danmark og udlandet- bl.a ved anerkendte Musikakademier i Helsinki, Vilnius, Berlin, Düsseldorf, Wien og ved Lake Como. Flere af de Gradusstuderende har fået en flot og aktiv karriere i det danske musikliv.

Martin har siden august 2016 været ansat som timelærer i soloklaver og pædagogik ved Det
Jyske Musikkonservatorium. Han leder desuden Gradus Junior College siden 2018.

Martin Lysholm Jepsen har givet adskillige masterclasses samt lectures om temaet ”Basic excersises for building a strong and healthy technique for the young pianist” i en lang række lande. Han fungerer desuden som dommer ved klaverkonkurrencer i Danmark, Litauen, Italien, Island, Rusland og Polen. Derudover har Martin været ansat ved MKG i Kolding, Århus og Sønderborg Musikskoler.

Som medlem af EPTA-dk`s bestyrelse har Martin i 20 år stået bag en lang række kurser og
koncerter -ikke mindst for unge pianister.

Martin Lysholm Jepsen er kunstnerisk leder af Gradus International Piano Festival- som
finder sted i juni i Musikhuset Aarhus. Festivalen præsenterer såvel verdenspianister som
unge danske og internationale talenter.

2010 - present