To priser til elever fra Gradus Junior College i stor, nordisk konkurrence for pianister

Omtrent 40 unge nordiske pianister ansøgte om deltagelse i The Nordic Piano Competition & Northern Lights 2023, og omkring halvdelen af dem blev udvalgt til de endelige liveoptrædener på Musikhögskolan Ingesund i den sidste weekend af april 2023. En fantastisk begivenhed, hvor talentfulde, unge pianister udviste et meget højt, musikalsk og kunstnerisk niveau.

Fire unge danske pianister blev udvalgt og efterlod et stærkt indtryk. Fra Gradus Piano School deltog tre pianister, og de blev alle præmieret for deres spil: Aurora Darvann Hermann, 12 år, vandt 3. præmie i sin kategori, mens Emil Dalgaard, 15 år, tog 2. præmie i kategorien for unge talenter. Endelig blev Sophus Elmark

tildelt en særlig pris fra juryen.

- Professor Julia Mustonen-Dahlkvist og hendes hold fortjener en stor tak for at have organiseret denne vigtige begivenhed så professionelt og i en venlig ånd. Vi ser frem til næste år og herfra skal der lyde et stort tillykke til de tre unge pianister fra Gradus Junior College samt de andre pianister, der vandt priser og deltog i konkurrencen. Alle gjorde en flot indsats, og det var en fornøjelse at være vidne til det imponerende niveau, der blev lagt for dagen, udtaler Martin Lysholm Jepsen, der er underviser på Gradus Junior College, som han har grundlagt som del af talenskolen Klaverskolen Gradus.