Koncerter med unge, danske klavertalenter i Litauen

Den 14. april 2023 blev Vilnius City Hall og Trakai Castle fyldt med musikalsk glæde og talent, da tre unge danske pianister, Aurora Darvann Hermann, Emil Dalgaard og Aleksander Roman, optrådte som en del af "Unge Danske Stjerner" koncertserien. Alle pianister, hvoraf to studerer på Gradus Junior College, og en pianist tidligere har studeret på talenskolen, leverede flotte, musikalske præstationer og vakte stor begejstring blandt publikum.

Koncertpianist og klaverprofessor hos Litauens Akademi for Musik og Teater, Aleksandra Žvirblytė, udtaler:

- Koncerterne er resultatet af mere end 30 års vedvarende venskab og samarbejde med en fantastisk person, en fremragende lærer og en talentfuld arrangør, Martin Lysholm Jepsen, professor ved Aarhus Music Academy og grundlægger og direktør for Gradus klaverskole. Publikum var helt imponeret over det unge performers' niveau, deres tekniske og kunstneriske evner. Held og lykke til jer alle, vi venter utålmodigt på at høre og se jer i Litauen igen.