Kristian Riisager starter studier i Berlin

Den nu 19-årige Graduselev Kristian Riisager aflagde i sommer optagelsesprøver på Robert Schumann Hochschule i Düsseldorf og senere ved Hochschule für Musik Hans Eisler i Berlin. Prøverne gik så godt at Kristian begge steder var blandt de få udvalgte, der kunne få lov at starte efter sommerferien. Han valgte

at studere i Berlin hvor han har fået professor Birgitta Wollenweber som lærer. Kristian er netop flyttet til denne herlige kulturhovedstad, hvor han får selskab af en anden tidligere Graduselev Gustav Piekut, som fortsat studerer på UdK. Desuden er den talentfulde unge danske pianist Elias Holm også påbegyndt studier ved UdK. Så der er tale om håbefuld og meget begavet lille ”danskerklaverkoloni” i Berlin.

Gradus ønsker held og lykke til alle!

På billedet ses Kristian og Elias i selskab med den litauiske pianist Guoda Gedvitaite- i forbindelse med deres koncerter i Frankfurt i februar 2015.